IFO er specialister i medieanalyser og har en lang række af de største danske medievirksomheder som kunder. Instituttet har derfor opbygget en særdeles vidtgående kompetence indenfor medieområdet.

At gennemføre analyser for medievirksomhederne er på mange måder anderledes end at foretage analyser for andre virksomheder. Forskellen ligger bl.a. i, at det trykte medie-produkt har to primære afsætningskanaler, bladsalg og annoncesalg, der skal håndteres på hver sin måde. Bladsalget kan styrkes via en planlagt strategi, som bl.a. baserer sig på analyser af læsernes interesser og tilfredshed med bladet. Annoncesalget kan bl.a. styrkes ved analyser, der dokumenterer værdien af bladet for læserne.

Der gennemføres mange medieanalyser, ikke mindst fordi medie-markedet er et yderst turbulent marked med hastige ændringer. Et højt vidensniveau bliver derfor afgørende for medievirksomhedernes strategiske overvejelser. Overvejelser som IFO også deltager i og kan bidrage til, med en betragtelig akkumuleret viden om branchen.

 
Scroll to Top

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.