Valget af den rigtige metode er afgørende for kvaliteten af markedsanalysen og dermed af brugbarheden af de indsamlede data.
Valget af den rigtige metode er afgørende for kvaliteten af markedsanalysen og dermed af brugbarheden af de indsamlede data.
Derfor må valg af metode aldrig være det første i en markedsanalyse proces, da de forskellige metoder netop har hver deres fordele og ulemper. Specielt i disse tider, hvor undersøgelser via internettet bliver mere og mere udbredt ser vi alt for ofte, at valget af internettet som indsamlingsmetode vælges som det første step, uanset hvilken problemstilling, der skal afdækkes.
Vi ser også analyseinstitutter, der udelukkende anvender internettet som indsamlingsmetode samtidig med, at de påstår at de kan afdække alle problemstillinger – selv problemstillinger af mere kvalitativ karakter, der kun kan afdækkes med andre indsamlingsmetoder.
Hos IFO har vi stor respekt for de forskellige indsamlingsmetoder, og afgør altid hvilken metode, der er den bedst egnede til den konkrete problemstilling, der skal afdækkes – men altså først efter at problemstillingen er blevet så klart defineret som muligt, herunder i hvilke målgrupper, problemstillingen skal afdækkes.
Derfor er et grundigt forarbejde til enhver markedsanalyse af allerstørste vigtighed, og dette opnås kun gennem en tæt sparring med vore kunder.
Hos IFO mestrer vi alle indsamlingsmetoder til en konkret problemstilling:
TELEFONINTERVIEW
PERSONLIGE INTERVIEW
GRUPPEINTERVIEW
WEB ANALYSER
POSTALE UNDERSØGELSER
Hvor besvarelser indtastes af vore dygtige, akkurate og lynhurtige indtastere.