Som navnet siger, har denne type undersøgelser til formål at måle, hvordan læserne så at sige bevæger sig gennem mediet på, side for side.

Interviewene gennemføres normalt ved telefoniske interviews på den måde, at læseren henter avisen, magasinet eller fagbladet frem. Interviewer og læseren bladrer avisen igennem sammen og intervieweren spørger til de elementer i mediet, der skal undersøges. Det gælder om at foretage interviewet så tæt på den konkrete læsning, som det overhovedet er muligt således, at læsesituationen genskabes med størst mulig troværdighed.

I page traffic undersøgelserne måles både læsningen af redaktionelle artikler og af annoncer. Måden der spørges på er den samme, men måden der rapporteres på er forskellig.

 

For hvert enkelt element - Artikler og Annoncer - Spørges om man har:

  • Læst artiklen/annoncen helt
  • Læst artiklen/annoncen delvist
  • Set annoncen/artiklen men ikke læst i den
  • Ikke set annoncen/artiklen
  • En meget enkel udspørgning, hvor læseren skal genskabe sin konkrete læseradfærd.

For hver artikel rapporteres:

  • Hvor mange der påbegynder artiklen
    hvilket fortæller om interessen for artiklen og måden den præsenteres på for læseren
  • Hvor mange der afslutter artiklen (læser den helt)

For hver annonce rapporteres:

  • Annoncens opmærksomhedsværdi der viser, hvor mange der har set annoncen
  • Annoncens læseværdi der viser, hvor mange der har læst eller set i annoncen
 
 

IFO har en meget omfattende erfaring med page traffic undersøgelser og har gennemført test af mindst 5000 annoncer.

Scroll to Top

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.